Euró VI-os kamionokhoz az alábbi új szűrő alkatrészek rendelhetők.
DPF, DOC, SCR szűrők, ( Nox Sensors ) nyomás szenzorok, (Temperature Sensors ) hőmérséklet szabályzók.
Márkák:
- DAF
- SCANIA
- VOLVO
- IVECO
- MERCEDES-BENZ
- RENAULT
Rövid ismertető a azűrő típusokról:
DOC ( oxidációs katalizátor )
Feladata a motorból érkező kipufogó gázokban lévő szénhidrogének és szénmonoxid elégetése, valamint a nitrogén-oxid nitrogén-dioxiddá alakítása.
DPF
A DOC-ből érkező gázok koromtartalmának fizikai szűréséért felel.A felgyülemlett koromtartalmat
néhány száz kilométerenként, magas hőmérsékleten regeneráció során égeti el.
SCR ( szelektív katalitikus reaktor )
Feladata, hogy a füstgázban lévő nitrogén-oxidokat nitrogénné és vízzé alakítsa.
A nitrogén-oxid és a nitrogén-dioxid arányának 1:1-nek kell lennie, de mivel a dízelmotorok nitrogén-dioxidot nem bocsátanak ki, a megfelelő arányért a DOC felel.
Az úgy nevezett „AdBlue” folyadékból a rendszerbe való táplálása után ammóniát szabadítanak fel.
Thermolízis során ammónia és izociánsav keletkezik, majd az izociánsav hidrolízise során ammónia, illetve széndioxid keletkezik.
A nitrogén-oxidok redukálása ezután történik, tiszta nitrogén és víz keletkezik. Ezeknek a kémiai reakcióknak a végbemenetele nagyon fontos, a szükséges anyagok megfelelő arányban kell jelen legyenek. Azért, hogy ezt a működes során mérni tudják nitrogénoxid szondával figyelik a gáz nitrogénoxid tartalmát.
CUC (Clean-Up Catalyst) ( Zaró katalizátor )
CUC feladata, hogy az SCR-ben lezajló folyamatok után a megmaradt ammóniát oxidálja, azaz elégeti.
ISO 9001
ISO-45001
ISO-14001
ISO19001 Certificate
DIN 76051
IATF 16949
ECE-R Certificate









