Kamionok

Euró VI-os kamionokhoz az alábbi új szűrő alkatrészek rendelhetők.

DPF, DOC, SCR szűrők, ( Nox Sensors ) nyomás szenzorok, (Temperature Sensors ) hőmérséklet szabályzók.

Márkák:

  • DAF
  • SCANIA
  • VOLVO
  • IVECO
  • MERCEDES-BENZ
  • RENAULT

Rövid ismertető a azűrő típusokról:

DOC ( oxidációs katalizátor )
Feladata a motorból érkező kipufogó gázokban lévő szénhidrogének és szénmonoxid elégetése, valamint a nitrogén-oxid nitrogén-dioxiddá alakítása.

DPF 
A DOC-ből érkező gázok koromtartalmának fizikai szűréséért felel.A felgyülemlett koromtartalmat
néhány száz kilométerenként, magas hőmérsékleten regeneráció során égeti el.

SCR ( szelektív katalitikus reaktor )
Feladata, hogy a füstgázban lévő nitrogén-oxidokat nitrogénné és vízzé alakítsa. 
A nitrogén-oxid és a nitrogén-dioxid arányának 1:1-nek kell lennie, de mivel a dízelmotorok nitrogén-dioxidot nem bocsátanak ki, a megfelelő arányért a DOC felel. 
Az úgy nevezett „AdBlue” folyadékból a rendszerbe való táplálása után ammóniát szabadítanak fel.
Thermolízis során ammónia és izociánsav keletkezik, majd az izociánsav hidrolízise során ammónia, illetve széndioxid keletkezik.
A nitrogén-oxidok redukálása ezután történik, tiszta nitrogén és víz keletkezik. Ezeknek a kémiai reakcióknak a végbemenetele nagyon fontos, a szükséges anyagok megfelelő arányban kell jelen legyenek. Azért, hogy ezt a működes során mérni tudják  nitrogénoxid szondával figyelik a gáz nitrogénoxid tartalmát.

CUC (Clean-Up Catalyst) ( Zaró katalizátor ) 

CUC feladata, hogy az SCR-ben lezajló folyamatok után a megmaradt ammóniát oxidálja, azaz elégeti.

ISO 9001

ISO-45001

ISO-14001

ISO19001 Certificate

DIN 76051

IATF 16949

ECE-R Certificate