A részecskeszűrő kicserélése előtt meg kell vizsgálni a meghibásodás valódi okát egy auto-diagnosztikai teszter segítségével, utána pedig részletesen átnézni a többi lehetséges okot, melyeket nem mutat ki a teszter.
Ezek a következőek lehetnek:
• DPF ADITIVE szintje (Ford Focus 1.6 TDCI, Peugeot 1.6 és 2.0)
• Kipufogószelep belső meghibásodása
• Kipufogócső eldugulása
• Nyomáscső törése
• Nyomáskapcsoló működése
• Megfelelő motorolaj használata (gyártó által javasolt)
• Motorolaj megfelelő szintje
• Nyomásszenzor és -csövek állapota
• Hőmérsékletszenzor és -csövek állapota
• Injektorok és gyertyák állapota
• A turbófeltöltő állapota (kopás)
• A motor állapota (kopás)
• Üzemanyag nyomás (üzemanyag pumpa, üzemanyag szűrő)
• EGR szelep állapota (beragadt, nem megfelelően záródó szelep eltömítheti a részecskeszűrőt
• Üzemanyag szint (a regeneráció elindításához legalább 20l. üzemanyag szükséges)
• Levegőszűrő állapota
• Légfogyasztás-mérő állapota